Treść strony SZACOWANIE SZKÓD ŁOWIECKICH
INFORMACJA DOTYCZĄCA SZACOWANIA SZKÓD ŁOWIECKICH NA TERENIE GMINY STRYKÓW
Znowelizowana ustawa z dnia 13 października 1995 r. – Prawo łowieckie (Dz. U. 2018. poz.2033.), określa m. in: tryb i zasady szacowania szkód łowieckich. Zgodnie z nowelizacją ustawy Prawo łowieckie szacowanie szkód łowieckich oraz ustalenie wysokości odszkodowania dokonuje zespół składający się z:
- przedstawiciela wojewódzkiego ośrodka doradztwa rolniczego,
- przedstawiciela dzierżawcy lub zarządcy obwodu łowieckiego,
- właściciela lub posiadacza gruntów rolnych, na których wystąpiła szkoda.
W związku z powyższym, wnioski o szacowanie szkód, w tym ustalenie wysokości odszkodowania należy składać do właściwego dzierżawcy albo zarządcy obwodu łowieckiego. Przedstawiciel Gminy nie wchodzi w skład komisji szacującej szkody łowieckie.
Zgodnie z wytycznymi ustawowymi wniosek o oszacowanie szkód zawiera w szczególności:
- imię i nazwisko albo nazwę, adres miejsca zamieszkania albo adres i siedzibę oraz numer telefonu właściciela albo posiadacza gruntów rolnych,
- wskazanie miejsca wystąpienia szkody,
- wskazanie rodzaju uszkodzonej uprawy lub płodu rolnego.
Niestawiennictwo właściciela lub posiadacza gruntów rolnych lub przedstawiciela wojewódzkiego ośrodka doradztwa rolniczego nie wstrzymuje dokonania szacowania szkód.
O terminie dokonania oględzin, dzierżawca albo zarządca obwodu łowieckiego zawiadamia właściciela albo posiadacza gruntów rolnych oraz wojewódzki ośrodek doradztwa rolniczego właściwy ze względu na miejsce wystąpienia szkody, nie później niż przed upływem 3 dni od dnia otrzymania wniosku.
Niezwłocznie po zakończeniu szacowania ostatecznego dzierżawca albo zarządca obwodu łowieckiego sporządza protokół.
Wypłaty odszkodowania dokonuje dzierżawca albo zarządca obwodu łowieckiego w terminie 30 dni od dnia sporządzenia protokołu z szacowania ostatecznego, od którego nie wniesiono odwołania.