Treść strony Deklaracja Dostępności
Deklaracja dostępności
Urząd Miejski w Strykowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej Urzędu Miejskiego w Strykowie.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- wśród opublikowanych dokumentów 151 plików PDF nie posiada warstwy tekstowej,
- wśród opublikowanych grafik 2148 zdjęć nie posiada opisu alternatywnego lub opis jest jednowyrazowy,
- 157 obiektów zewnętrzny (m.in. odtwarzaczy multimedialnych z serwisu Youtube) nie posiada opisu alternatywnego,
- 5 odtwarzaczy audio nie posiada opisu alternatywnego,
- w strukturze serwisu znajduje się 416 podstron, których nazwy powtarzają się i/lub nie posiadają sensu poza kontestem (którym są nadrzędne strony),
- na 23 podstronach zamieszczono tabele bez sformatowania komórek jako "nagłówek",
- na 1 podstronie odnotowano "udawaną" listę.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie oświadczenia przedstawionego przez extranet Joanna Paździerska, która zadeklarowała zgodność z wytycznymi WCAG 2.1 na poziomie AA. Wykonawca przedstawił stosowne oświadczenie.
Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje
Plany likwidacji błędów dostępności cyfrowej
- pliki PDF będą sukcesywnie dostosowywane,
- opisy alternatywne będą sukcesywnie uzupełniane,
- nazwy podstron będą sukcesywnie uzupełniane,
- tabele będą sukcesywnie formatowane,
- listy zostaną poprawione.
Skróty klawiszowe
Na niniejszej stronie internetowej dostępne są następujące skróty klawiszowe umożliwiające nawigację bez potrzeby używania urządzeń wskazujących (np. myszki):
- 0 - wywołanie podstrony zawierającej niniejszą "Deklarację dostępności",
- 1 - wywołanie strony głównej,
- 2 - przejście do menu głównego,
- 3 - przejście do treści strony,
- 4 - wywołanie podstrony z mapą strony,
- 5 - przejście do wyszukiwarki,
- 6 - przejście do ułatwienia dostępności,
- 8 - wywołanie strony w wersji graficznej.
Sposób użycia klawiszy dostępu jest zależny od posiadanego systemu operacyjnego:
- Windows
- Mozilla Firefox: Shift + Alt + litera/cyfra
- Opera: Alt + litera/cyfra (wymagany stosowny dodatek np. Accesskey Shortcuts)
- Edge / Internet Explorer: Alt + litera/cyfra a następnie Enter
- Google Chrome/Brave: Alt + litera/cyfra
- Linux
- Mozilla Firefox: Shift + Alt + litera/cyfra
- Opera: Alt + litera/cyfra (wymagany stosowny dodatek np. Accesskey Shortcuts)
- Google Chrome/Brave: Alt + litera/cyfra
- macOS
- Safari: Ctrl + litera/cyfra
- Mozilla Firefox: Shift + Ctrl + litera/cyfra
- Opera: Ctrl + Alt + litera/cyfra (wymagany stosowny dodatek np. Accesskey Shortcuts)
- Internet Explorer: Alt + litera/cyfra a następnie Enter
- Google Chrome/Brave: Ctrl + Option + litera/cyfra
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Robert Pietrasiak - mejlowo robert.pietrasiak@strykow.pl lub telefonicznie +48 42 719 80 02.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do:
- Robert Pietrasiak,
- Dane teleadresowe: Urząd Miejski w Strykowie, ul. Kościuszki 27, 95-010 Stryków, tel.: +48 42 719 80 02
- Adres e-mail: robert.pietrasiak@strykow.pl.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Urząd Miejski w Strykowie, budynek przy ul. Tadeusza Kościuszki 27
Urząd Miejski w Strykowie zajmuje pomieszczenia na parterze oraz I i II piętrze. Do budynku prowadzą dwa wejścia od ulicy Tadeusza Kościuszki. Do wejścia głównego prowadzą schody oraz znajdujący się przy schodach podjazd dla osób na wózku. Do wejścia bocznego prowadzi podjazd dla wózków. Nad wejściami nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabo widzące. W budynku nie ma windy. Dla osób na wózkach dostępne są korytarze i pomieszczenia na parterze. Na parterze znajduje się łazienka dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Na I i II piętrze budynku znajduje się łazienka, która nie jest dostosowana do osób niepełnosprawnych. Przed budynkiem przy ul. Tadeusza Kościuszki i ul. Emilii Plater znajduje się parking z wyznaczonymi miejscami dla osób niepełnosprawnych. Z tyłu budynku znajduje się parking bez wyznaczonych miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych. Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Osoba uprawniona, która zamierza skorzystać z ww. usług, zobowiązana jest zgłosić ten fakt w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Strykowie ul. Tadeusza Kościuszki 27 pokój nr 2, w terminie, co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych. Zgłoszenie powinno być dokonane w jednej z następujących form: e-mailem, telefonicznie, faxem lub drogą pocztową.
Urząd Miejski w Strykowie, budynek przy ul. Tadeusza Kościuszki 29
W budynku mieszczą się: Wydział Spraw Obywatelskich i Społecznych oraz Wydział Edukacji, Kultury i Sportu Urzędu Miejskiego w Strykowie. Oprócz ww. Wydziałów w budynku znajduje się również siedziba Ośrodka Zdrowia oraz Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej. Do budynku prowadzi ciąg pieszy (schody, podjazd dla wózków) zlokalizowany między budynkami. Pomieszczenia Urzędu Miejskiego znajdują się na II piętrze. Do wejścia głównego prowadzą schody zlokalizowane z tyłu budynku – od parkingu. Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. W budynku znajduje się platforma (od ul. Tadeusza Kościuszki), która może służyć do transportu osób niepełnosprawnych. Przy platformie znajduje się domofon umożliwiający przywołanie pracownika urzędu. Z tyłu budynku znajduje się parking z wyznaczonym miejscem parkingowym dla osób niepełnosprawnych. Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Osoba uprawniona, która zamierza skorzystać z ww. usług, zobowiązana jest zgłosić ten fakt w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Strykowie ul. Tadeusza Kościuszki 27 pokój nr 2, w terminie, co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych. Zgłoszenie powinno być dokonane w jednej z następujących form: e-mailem, telefonicznie, faxem lub drogą pocztową.
Urząd Miejski w Strykowie, budynek przy ul. Tadeusza Kościuszki 31
W budynku mieści się Wydział Promocji i Rozwoju zlokalizowany na parterze. Do wejścia prowadzi ciąg pieszy, a następnie schody brak pochylni dla osób niepełnosprawnych. Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. Dla osób na wózkach dostępne są korytarze i pomieszczenia na parterze budynku przy ul. Tadeusza Kościuszki 27. Na parterze znajduje się łazienka niedostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Obok budynku znajduje się parking bez wyznaczonych miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych. Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
W budynku nie ma pętli indukcyjnych. Brak możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online. Osoba uprawniona, która zamierza skorzystać z ww. usług, zobowiązana jest zgłosić ten fakt w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Strykowie ul. Tadeusza Kościuszki 27 pokój nr 2, w terminie, co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych. Zgłoszenie powinno być dokonane w jednej z następujących form: e-mailem, telefonicznie, faxem lub drogą pocztową.Zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
Wnioski o zapewnienie dostępności
Do Urzędu Miejskiego w Strykowie (UM) można złożyć wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej (dalej „wniosek”).
Kto może złożyć wniosek
Klient w zakresie dostępności UM może:
- poinformować o braku dostępności;
- złożyć wniosek o zapewnienie dostępności;
- złożyć skargę na brak zapewnienia dostępności.
Zgłoszenie, o którym mowa w pkt 1, ma charakter wyłącznie informacyjny i może być złożone przez każdego klienta UM.
Wniosek, o którym mowa w pkt 2, może złożyć osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy. Po wykazaniu interesu faktycznego, tj. wskazaniu realnej potrzeby skorzystania z usług UM, osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy ma prawo wystąpić do UM z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej.
Wniosek zawiera:
- dane kontaktowe wnioskodawcy;
- wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym;
- wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą;
- wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.
Termin realizacji
Zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku następuje bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku.
Jeżeli zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku, nie jest możliwe w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku, to UM niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku.
W przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności w zakresie określonym we wniosku UM jest obowiązany zaproponować rozwiązanie alternatywne oraz dołączyć uzasadnienie.
Złożenie wniosku
Wniosek można:
- przesłać na adres: Urząd Miejski w Strykowie, Kościuszki 27,95-010 Stryków;
- złożyć w sekretariacie UM w godzinach pracy urzędu;
- przesłać pocztą elektroniczną do koordynatora dostępności architektoniczno-komunikacyjnej: dawid.lipinski@strykow.pl;
- przesłać za pośrednictwem EPUAP (www.epuap.gov.pl);
Wnioski rozpatrywane są przez koordynatora ds. dostępności architektoniczno-komunikacyjnej.
Tryb odwoławczy
W przypadku, gdy UM nie zapewnił wnioskodawcy dostępności w sposób i w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku (podstawowe załatwienie sprawy) lub w terminie 2 miesiące od dnia złożenia wniosku (w terminie wydłużonym) lub z powodów określonych
w zawiadomieniu o braku możliwości zapewnienia dostępności
– wnioskodawca ma prawo do złożenia skargi na brak dostępności do Prezesa Zarządu PFRON.
Wnioskodawcy przysługuje prawo do wniesienia skargi w terminie 30 dni od dnia, w którym upłynął odpowiednio termin.
Wniosek z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej (dalej „żądanie”)
Kto może wystąpić z żądaniem
Każda osoba w zakresie dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych UM lub ich elementów może:
- poinformować o braku dostępności;
- złożyć żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej;
- złożyć skargę na brak zapewnienia dostępności.
Żądanie zawiera:
- dane kontaktowe osoby występującej z żądaniem;
- wskazanie strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej UM, które mają być dostępne cyfrowo;
- wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z żądaniem;
- wskazanie alternatywnego sposobu dostępu, jeżeli dotyczy.
Termin realizacji
Zapewnienie dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej UM następuje bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej UM nie może nastąpić w terminie 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem, to UM niezwłocznie powiadamia osobę występującą z żądaniem o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności cyfrowej, jednak nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
W przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności cyfrowej zgodnie z żądaniem, UM powiadamia osobę występującą z żądaniem o jej przyczynach i wskazuje alternatywny sposób dostępu do tego elementu wraz z uzasadnieniem.
Złożenie żądania
Żądanie można:
- przesłać na adres:Urząd Miejski w Strykowie, ul.Kościuszki 27, 95-010 Stryków;
- złożyć w sekretariacie UM w godzinach pracy urzędu;
- przesłać pocztą elektroniczną do koordynatora dostępności cyfrowej: robert.pietrasiak@strykow.pl;
- przesłać za pośrednictwem EPUAP (www.epuap.gov.pl);
Wnioski rozpatrywane są przez koordynatora ds. dostępności cyfrowej w UM w Strykowie.
Tryb odwoławczy
W przypadku, gdy UM odmówi zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub wskazanego elementu strony internetowej lub aplikacji wskazanych w żądaniu, albo osoba występująca z żądaniem odmówi skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu, istnieje możliwość złożenia przez osobę żądającą skargi do UKE w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej.