Treść strony ZADANIA SOŁECKIE
Przebudowa zbiornika wodnego w Dobrej – 999 718,17 zł
Całkowita wartość zadnia wyniosła - 999 718,17 zł. Projekt dofinansowany ze środków Województwa Łódzkiego kwotą - 90 836,41 zł. Całkowity wkład własny Gminy Stryków to 908 881,76 zł. Jednocześnie wcześniej wykonano dokumentację projektową na oczyszczenie zbiornika w Dobrej - 18 390,00 zł. Przedmiotem realizacji zadania była przebudowa zbiornika wodnego w Dobrej pełniącego głównie funkcję retencyjną służącą do magazynowania wody. Zakres prac obejmował także karczowanie drzew chorych lub uszkodzonych oraz wykopanie i przesadzenie drzew będących w lepszej kondycji. Dokonano ponadto nowych nasadzeń wokół zbiornika oraz zagospodarowano przestrzeń rekreacyjną. Dzięki renowacji zbiornika w Dobrej zwiększona została retencja, a także pojemność magazynowa o ok. 5 tys. m3. Zadanie zrealizowano w 2023 r.
Budowa drogi gminnej Dobra – Klęk – 1 820 221,40 zł
Wartość umowy z wybranym w przetargu wykonawcą wyniosła 1 820 221,40 zł. Inwestycja została dofinansowywana z Programu Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych. Wysokość dofinansowania to 1 662 500,00 zł. Inwestycja zrealizowana w 2023 r.
Przebudowa ulicy Starowiejskiej w Dobrej – 604 580,67 zł
Przebudowa ulicy Starowiejskiej w Dobrej obejmująca budowę chodnika dla pieszych. Inwestycja zrealizowana w 2022 r.
Projekt przebudowy ul. dr. Dworzaczka – 198 030,00 zł
W środę 31 stycznia 2024 r. Burmistrz Strykowa Witold Kosmowski podpisał umowę na wykonanie projektu przebudowy ul. dr. Dworzaczka w Dobrej. Wyłoniony w przetargu wykonawca opracuje dokumentację projektową dotyczącą odcinka ok. 1300 m.b. drogi gminnej łączącej ul. Piotrowiczowej w Dobra – Nowiny z ul. Starowiejską w Dobrej. Ulica dr. Dworzaczka stanowi dojazd do osiedli domków jednorodzinnych.
Obecną nawierzchnię gruntową zastąpi asfalt wraz z połączeniem z istniejącym układem drogowym, zjazdami do posesji i chodnikiem po jednej stronie oraz utwardzeniem poboczy po drugiej stronie drogi. W ramach projektu wykonawca uwzględni też m.in.: wykonanie brakującej sieci wodociągowej i sieci kanalizacji sanitarnej, kanalizacji deszczowej, oświetlenia ulicznego LED na całej długości. Dokumentacja ma zostać opracowana w ciągu 14 miesięcy od podpisania umowy.
SUW w Dobrej - zakup agregatu
W 2021 roku doposażyliśmy SUW w Dobrej w agregat prądotwórczy, który zapewnia obecnie ciągłości zasilania w wodę w przypadku przerw w dostawie energii elektrycznej przez operatora sieci. Koszt zadania wyniósł 99.411,24 zł.
Przebudowa ulic w Dobrej – 169 125,00 zł
W poniedziałek 5 lutego 2024 r. Burmistrz Strykowa Witold Kosmowski podpisał z wyłonionym w przetargu wykonawcą umowę na projekt przebudowy dróg gminnych w Dobrej:
• na ul. Starowiejskiej - w ramach decyzji ZRID, planowana jest budowa chodnika oraz odwodnienie.
• na ul. Ogrodowej – w ramach pozwolenia na budowę, planowane jest utwardzenie dwóch odcinków ulicy o długości ok.100 m od włączenia w ul. Starowiejską w kierunku posesji. Ponadto w ramach projektu uwzględnione zostanie wykonanie sieci wodociągowej i sieci kanalizacji sanitarnej na brakującym odcinku, odwodnienie i oświetlenie.
Uzyskanie pozwolenia na budowę może zająć do 8 miesięcy, natomiast decyzja ZRID do 12 miesięcy.
Modernizacja placu zabaw - 99 630,00 zł
Wykonana została modernizacja placu zabaw poprzez ułożenie bezpiecznej nawierzchni pod urządzeniami do ćwiczeń oraz montaż stołu do ping-ponga. Zadanie zrealizowano w 2023 r.
Modernizacja i doposażenie działek sołeckich
Wykonane zostało utwardzenie terenu i zakup piłkochwytów na boisko sołeckie. Ponadto działki sołeckie zyskały lampy solarne wraz z zestawem fotowoltaicznym do oświetlenia altany, ławki, kosze parkowe, bramki przenośne, siatki do siatkówki i do kosza, kamery analogowe dzień/noc kopułka HD z zasięgiem na plac zabaw. Dokonano również naprawy grilla.
Utwardzenie działki będącej w użytkowaniu sołectwa - 26 958,00 zł
Wykonanie utwardzenia części działki nr 166/2 i 51/6 w m. Dobra o łącznej powierzchni 208 m2. W ramach utwardzenia wykonano: opaskę działki, wjazd na teren działki, utwardzenie pod nową lokalizacje altany. Zadanie zrealizowano w 2019 r.
Doposażenie Ochotniczej Straży Pożarnej w Dobrej
W strażnicy zamontowano klimatyzatory koszt inwestycji wyniósł 39 360,00 zł. Zadanie zrealizowano w 2023 r. Ponadto zakupiono do OSP: kompresor olejowy, myjkę ciśnieniową, zestaw muzyczny nagłaśniający, kamerę ścienną z elementami montażowymi celem uzupełnienia monitoringu, stół przyścienny z dwoma półkami, naczynie żaroodporne z podgrzewaczem, 26 sztuk stołów prostokątnych, 1 okrągły stół, 145 krzeseł, odkurzacz, choinkę świąteczną, telewizor wraz z uchwytem, 55 sztuki mat piankowych.
Zakup kosiarko-traktorka – 19 900,00 zł
W ramach zadania zakupiono kosiarko-traktorek na potrzeby koszenia działek sołeckich. Dokonano przeglądu sprzętu do koszenia przeznaczonego do utrzymania terenów zielonych oraz zakupiono sprzęty niezbędne do pielęgnacji przyrody.
Wykonanie 2 tablic informacyjno-promocyjnych z mapą sołectwa – 4 850,40 zł
W ramach zadania, zakupiono i zamontowano w dwóch miejscach w Sołectwie Dobra dwie tablice. Jedna z tablic zawiera opis sołectwa, zdjęcia i mapę, natomiast druga tablica jest mniejsza i posiada jedynie mapę sołectwa. Zadanie zrealizowano w 2021 r.
Zadania stałe w Sołectwie Dobra
Zadania stałe będące w zakresie aktywności sołectwa to organizacja akcji ekologiczno-kulturalno-zdrowotno-sportowych, utrzymanie terenu zielonego będącego w użytkowaniu sołectwa a także serwis i wynajem kabiny TOI -TOI.