Treść strony STAN PRZYGOTOWANIA PLACÓWEK DO ROKU SZKOLNEGO 2024/2025
Stan przygotowania placówek oświatowych do rozpoczęcia roku szkolnego 2024/2025
W ramach zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków w roku szkolnym 2024/2025 w placówkach oświatowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Stryków dokonano oceny warunków korzystania z obiektów szkoły, przygotowano szkoły pod względem bhp oraz ochrony przeciwpożarowej. Sprawdzano stan poszczególnych budynków, a w szczególności ich stan techniczny, przydatność do użytkowania, estetykę obiektów oraz ich otoczenia. W każdej instytucji dokonano przeglądu pracowni/klas lekcyjnych, ich wyposażenia, schodów oraz korytarzy w budynkach, jadalni/ stołówek, pomieszczeń higieniczno-sanitarnych, urządzeń w tych pomieszczeniach, boisk i zapleczy sportowych, oświetlenia terenów szkół, ich ogrodzeń, placów zabaw itp. Mając na względzie organizację pracy placówek oświatowych, wszelkie planowane remonty, konserwacje, ewentualne usterki, prace porządkowe przeprowadzono lub zostaną zakończone w okresie wakacji. W szkołach i przedszkolu realizowano prace związane z remontami jaki i prowadzono drobniejsze prace porządkowe. Dokonano również zakupów materiałów, sprzętu i pomocy dydaktycznych niezbędnych do właściwego funkcjonowania placówek. Zaplanowano kompletacje składu apteczek pierwszej pomocy i zweryfikowano ich rozmieszczenie. Skierowano nowo zatrudnianych nauczycieli i obecnych pracowników na obowiązkowe badania okresowe.
W związku z nowelizacją przepisów prawa w zakresie ochrony małoletnich we wszystkich placówkach oświatowych wprowadzono standardy ochrony małoletnich, które pomagają tworzyć bezpieczne i przyjazne środowisko wśród uczniów. Standardy obejmują m.in. procedury zgłaszania podejrzenia oraz podejmowania interwencji w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dziecka, a także zasady bezpiecznej rekrutacji pracowników.
W szkołach podstawowych kontynuowany będzie program First Lego League. Zostały zakupione komponenty do realizacji nowej edycji oraz zostało zaplanowane szkolenie dla nauczycieli prowadzących zajęcia z uczniami. Planowany jest udział szkół w ogólnopolskiej edycji wydarzenia.
Gmina Stryków stwarza optymalne warunki do kształcenia, opieki i wychowania uczniów oraz pracy nauczycieli. Poniżej przedstawiono wykaz najważniejszych czynności zrealizowanych w ramach przygotowania szkół i przedszkola do rozpoczęcia nowego roku szkolnego w podziale na poszczególne placówki oświatowe.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 1 IM. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W STRYKOWIE
1. Prace remontowe:
- wylewki podłóg na korytarzu II piętro, w klasie, w archiwum i w sekretariacie (8 500,00 zł)
- prace remontowe z materiałami, przygotowanie pomieszczeń pod wylanie podłóg, gładzie, malowanie (60 500,00 zł)
- zakup i montaż wykładzin na korytarzu II piętro, w klasie, archiwum i sekretariacie (11 100,00 zł)
- planowane zamknięcie prac porządkowych w pomieszczeniach szkolnych i na terenie obiektu
- Zakupione materiały, sprzęt i pomoce dydaktyczne:
- brak
3. Przeprowadzone inne czynności związane z bezpieczeństwem i higieną pracy:
- sprawdzono stan techniczny urządzeń
- dokonano przeglądu posiadanych zasobów
- planowane uzupełnienie wyposażenia apteczek
- planowany przegląd przygotowania budynku i terenu szkoły do rozpoczęcia roku szkolnego
z inspektorem bhp
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 2 IM. NOBLISTÓW POLSKICH W STRYKOWIE
1. Prace remontowe:
- malowanie trzech sal lekcyjnych, biblioteki oraz trzech toalet (30 774,60 zł)
- wymiana drzwi do szatni dziewczęcej i chłopięcej przy sali gimnastycznej (6 896,78 zł)
- wymiana drzwi do czterech sal lekcyjnych, biblioteki, pomieszczenia gospodarczego oraz dwóch toalet (19 850,00 zł)
- wydzielenie pomieszczenia do zmywania naczyń na kuchni (10 630,00 zł)
- wyposażenie biblioteki w nowe meble (6 148,40 zł)
2. Zakupione materiały, sprzęt i pomoce dydaktyczne:
- dokonano zakupu pomocy dydaktycznych do nauczania wczesnoszkolnego: duże liczydło drewniane, globus, kostki Rubika, mapy ścienne, waga szkolna, zestaw odważników, zegar z magnesami, gry edukacyjne, nakładki magnetyczne na tablicę, tablica rozkładana z liniaturą (5 341,23 zł)
3. Przeprowadzone inne czynności związane z bezpieczeństwem i higieną pracy:
- sprzątanie pomieszczeń szkolnych
- dezynfekcja mebli
- pranie, czyszczenie i dezynfekcja zabawek
- porządkowanie i przegląd terenu wokół szkoły
- przegląd sprzętu na placu zabaw
- renowacja krzeseł uczniowskich i ławek w szatni
- przegląd kontaktów i gniazd elektrycznych
- planowana konserwacja klimatyzatorów
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. KS. IDZIEGO RADZISZEWSKIEGO W BRATOSZEWIACH
1. Prace remontowe:
- remont łazienki (42 000,00 zł)
- montaż dwóch klimatyzatorów na kuchni (13 636,00 zł)
- malowanie drobnych ubytków na szkole, stołówce oraz oddziałach przedszkolnych prowadzone
we własnym zakresie (w trakcie realizacji)
- planowane wykonanie dwóch altanek w terminie koniec sierpnia/początek września (20 000,00 zł)
2. Zakupione materiały, sprzęt i pomoce dydaktyczne:
- brak
3. Przeprowadzone inne czynności związane z bezpieczeństwem i higieną pracy:
- planowany przegląd stanu technicznego placu zabaw (ok. 369,00 zł)
- planowany wewnętrzny przegląd stanu przygotowania budynku szkoły i terenu do rozpoczęcia roku szkolnego (termin wykonania- ostatni tydzień sierpnia) w ramach umowy o świadczenie usług z zakresu BHP
- planowany przegląd kuchni gazowych (ok. 540,00 zł)
- planowane wykonanie deratyzacji (ok. 300,00 zł)
- planowane czyszczenie i kontrola przewodów kominowych (ok. 350,00 zł)
- planowany przegląd pomp ciepła (ok. 2 460,00 zł)
- planowana kontrola instalacji elektrycznej i odgromowej (ok. 1 131,60 zł)
- planowana kontrola stanu technicznego sprawności elementów budynku (ok. 615,00 zł)
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. 24 LUTEGO 1863 ROKU W DOBREJ
1. Prace remontowe:
- malowanie sal lekcyjnych, korytarzy i fragmentu elewacji (28 000,00 zł)
- montaż 4 szt. klimatyzatorów oraz konserwacja (43 984,00 zł)
- zabezpieczenie drewnianych elementów na placu zabaw oraz odnowienie ogrodzenia (6 000,00 zł)
2. Zakupione materiały, sprzęt i pomoce dydaktyczne:
- zakupiono pomoce dydaktyczne, laptopy, drukarki (5 870,00 zł)
- zakupiono nowe meble do klas (13 415,00 zł)
3. Przeprowadzone inne czynności związane z bezpieczeństwem i higieną pracy:
- renowacja nawierzchni na placu zabaw zgodnie z wymogami nadzoru budowlanego i sanepidu
(10 725,00 zł)
- zamontowanie czterometrowych piłkochwytów pomiędzy drogą wewnętrzną a boiskiem
(22 799,00 zł)
- zamontowanie obudowy zabezpieczającej okablowanie w sali komputerowej (6 793,00 zł)
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. GEN. DYW. TADEUSZA KUTRZEBY W KOŹLU
1. Prace remontowe:
- roboty dekarskie na budynku szkoły (44 000,00 zł)
- remont gabinetu pedagoga (12 300,00 zł)
- remont podłogi i częściowe malowanie sali dydaktycznej 2 klasy - nadal trwa (ok. 28 290,00 zł)
2. Zakupione materiały, sprzęt i pomoce dydaktyczne:
- zakupiono pomoce do gabinetu pedagoga: karty aktywności, kostki z obrazkami, słowny ekspres (236,00 zł)
- zakupiono pomoce dydaktyczne na lekcje informatyki: DF Robot Beginner Kit, Ardurino
dla początkujących FORBOT (2 031,80 zł)
- zakupiono 2 szt. Monitorów interaktywnych do świetlica i 3 klasy (14 000,00 zł)
3. Przeprowadzone inne czynności związane z bezpieczeństwem i higieną pracy:
- badanie rezystancji obwodów zasilania i odbiorników (1 845,00 zł)
- przegląd gaśnic i hydrantów (746,61 zł)
- zakup artykułów higienicznych i środków czystości – 11 612,04
- przygotowanie terenu wokół szkoły m. in. koszenie trawy, sprzątanie chodników (301,05 zł)
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. HENRYKA SIENKIEWICZA W NIESUŁKOWIE
1. Prace remontowe:
- remont dolnego korytarza, górnego korytarza, klatki schodowej oraz sali lekcyjnej (112 545,00 zł)
- wymiana balustrady na głównej klatce schodowej (18 000,00 zł)
- odnowienie korytarza przy sali gimnastycznej, odmalowanie sali oddziału przedszkolnego (1 483,65 zł)
2. Zakupione materiały, sprzęt i pomoce dydaktyczne:
- pomoce dydaktyczne dla oddziału przedszkolnego (1 500 zł)
- doposażenie biblioteki szkolnej w czytniki e-book i wzbogacenie księgozbioru (4 500 zł)
- utworzenie pracowni ekologicznej - ogródka dydaktycznego (90 525,00 zł)
- zagospodarowanie terenu szkoły przy głównym wejściu: założenie trawnika, zakup roślin (7372,20 zł)
3. Przeprowadzone inne czynności związane z bezpieczeństwem i higieną pracy:
- naprawa schodów wejściowych
- renowacja i wymiana sprzętu na placu zabaw
- przeprowadzenie przeglądu technicznego budynków szkoły i otoczenia pod względem bhp
- aktualizacja szkoleń bhp i badań lekarskich dla pracowników szkoły
- zakup podnóżków dla pracowników administracji (489,95 zł)
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 1 IM. BATALIONÓW CHŁOPSKICH W BRATOSZEWICACH
1. Prace remontowe:
- malowanie wewnątrz szkoły: korytarzy na 1 piętrze, barierek na klatkach schodowych, pracowni nr 2 i nr 14, częściowe malowanie pracowni: nr 1,3,4,6,7,8,11,12, malowanie wiatrołapu, pokoju nauczycielskiego. Wydatek na farby, praca własna (3 307,21 zł)
- prace montażowe elektryczne i sieci LAN w pracowniach informatycznych (29 495,40 zł)
- malowanie kuchni, stołówki, wydawalni. Wydatek na farby, praca własna (2 297,35 zł)
2. Zakupione materiały, sprzęt i pomoce dydaktyczne:
- monitory interaktywne 3 szt. (32 700,00 zł)
- zestaw komputerowy - 1 szt., Laptop- 1 szt., drukarki -2 szt. (9 654 zł)
- pomoce dydaktyczne do celów profilaktycznych, narzędzia dla pedagoga specjalnego: licencje, materiały, filmy modelowe, IT Google, książki, gry terapeutyczne (2 794,41 zł)
- pomoce do biologii i geografii Tors, modele struktury ziemi, skały (3 027,00 zł)
- pomoce dydaktyczne do języka rosyjskiego (612,54 zł)
- pomoce uzupełniające do praktycznych egzaminów zawodowych, przygotowania stanowisk egzaminacyjnych: informatyk, rolnik, gastronomik (3 000,00 zł)
- tablice szkolne suchościeralne (3 500,00 zł)
3. Przeprowadzone inne czynności związane z bezpieczeństwem i higieną pracy:
- naprawa koszy zasypowych do kotłowni (1 500,00 zł)
- położenie wykładziny do pracowni logistycznej (1 800,00 zł)
- wymiana wykładziny w księgowości (500,00 zł)
- wykonanie nowego zasilania i dodatkowej rozdzielni w kuchni (1 599,00 zł)
- naprawa warunków bhp w kuchni, stołówce, wydawalni i magazynie, demontaż wiszących rur, okapów itp. (6 150,00 zł)
- demontaż starego oświetlenia i zamontowanie nowych świetlówek w stołówce (400,00 zł)
- zamontowanie wentylatora w kuchni (200,00 zł)
- internet security – bezpieczeństwo w internecie licencja dla 80 stanowisk (735,00 zł)
- naprawy kosiarek, podkaszarek, sprzętu rolniczego (1 368,00 zł)
- naprawy hydrauliczne w szatniach przy sali gimnastycznej (500,00 zł)
- zamontowanie moskitier w kuchni (720,00 zł)
- pranie puf i krzeseł (220,00 zł)
- naprawa pralki (300,00 zł)
PRZEDSZKOLE SAMORZĄDOWE W STRYKOWIE
1. Prace remontowe:
- remont schodów oraz podjazdu dla niepełnosprawnych przy wejściu do Przedszkola Samorządowego w Strykowie wraz z ułożeniem opaski wzdłuż budynku przedszkola od strony północno-wschodniej
(7 380,00 zł)
- zakup artykułów malarskich (78,70 zł)
- częściowa wymiana rur odprowadzających deszczówkę (104,00 zł)
2. Zakupione materiały, sprzęt i pomoce dydaktyczne:
- prenumerata edukacyjna „Bliżej przedszkola” (432,00 zł)
- planowany zakup artykułów plastycznych na nowy rok szkolny
3. Przeprowadzone inne czynności związane z bezpieczeństwem i higieną pracy:
- sprawdzanie pomieszczeń i ogrodu przedszkolnego pod kątem BHP
- wyposażenie przedszkola zostało uporządkowane, wyczyszczone, zdezynfekowane oraz dokonano segregacji, urządzeń i zabawek, uszkodzone lub niesprawne zostały usunięte.
- sale, kuchnia wraz z pomieszczeniami kuchennymi zostały poddane czynnościom porządkowo dezynfekcyjnym, uszkodzone lub niesprawne sprzęty usunięto.
- stoliki i krzesła dostosowano do wzrostu dzieci
- zdezynfekowano leżaki dla najmłodszej grupy
- przegląd stanu technicznego urządzeń na placu zabaw na terenie przedszkola
- przeprowadzono przegląd i niezbędną naprawę przedszkolnych laptopów
- sprawdzono stan badań profilaktycznych stwierdzających zdolność do pracy wraz z badaniami na nosicielstwo (higieniczno-sanitarne).