Treść strony STAN PRZYGOTOWANIA PLACÓWEK DO ROKU SZKOLNEGO 2024/2025

Stan przygotowania placówek oświatowych do rozpoczęcia roku szkolnego 2024/2025

W ramach zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków w roku szkolnym 2024/2025  w placówkach oświatowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Stryków dokonano oceny warunków korzystania z obiektów szkoły, przygotowano szkoły pod względem bhp oraz ochrony przeciwpożarowej. Sprawdzano stan poszczególnych budynków, a w szczególności ich stan techniczny, przydatność do użytkowania, estetykę obiektów oraz ich otoczenia. W każdej instytucji dokonano przeglądu pracowni/klas lekcyjnych, ich wyposażenia, schodów oraz korytarzy w budynkach, jadalni/ stołówek, pomieszczeń higieniczno-sanitarnych, urządzeń w tych pomieszczeniach, boisk i zapleczy sportowych, oświetlenia terenów szkół, ich ogrodzeń, placów zabaw itp. Mając na względzie organizację pracy placówek oświatowych, wszelkie planowane remonty, konserwacje, ewentualne usterki, prace porządkowe przeprowadzono lub zostaną zakończone w okresie wakacji. W szkołach i przedszkolu realizowano prace związane z remontami jaki i prowadzono drobniejsze prace porządkowe. Dokonano również zakupów materiałów, sprzętu i pomocy dydaktycznych niezbędnych do właściwego funkcjonowania placówek. Zaplanowano kompletacje składu apteczek pierwszej pomocy i zweryfikowano ich rozmieszczenie. Skierowano nowo zatrudnianych nauczycieli i obecnych pracowników na obowiązkowe badania okresowe.

W związku z nowelizacją przepisów prawa w zakresie ochrony małoletnich we wszystkich placówkach oświatowych wprowadzono standardy ochrony małoletnich, które pomagają tworzyć bezpieczne i przyjazne środowisko wśród uczniów. Standardy obejmują m.in. procedury zgłaszania podejrzenia oraz podejmowania interwencji w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dziecka, a także zasady bezpiecznej rekrutacji pracowników.

W szkołach podstawowych kontynuowany będzie program First Lego League. Zostały zakupione komponenty do realizacji nowej edycji oraz zostało zaplanowane szkolenie dla nauczycieli prowadzących zajęcia z uczniami. Planowany jest udział szkół w ogólnopolskiej edycji wydarzenia.

Gmina Stryków stwarza optymalne warunki do kształcenia, opieki i wychowania uczniów oraz pracy nauczycieli. Poniżej przedstawiono wykaz najważniejszych czynności zrealizowanych w ramach przygotowania szkół i przedszkola do rozpoczęcia nowego roku szkolnego w podziale na poszczególne placówki oświatowe.

 

SZKOŁA PODSTAWOWA NR 1 IM. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W STRYKOWIE

 

1.       Prace remontowe:                                                   

- wylewki podłóg na korytarzu II piętro, w klasie, w archiwum i w sekretariacie (8 500,00 zł)

- prace remontowe z materiałami, przygotowanie pomieszczeń pod wylanie podłóg, gładzie, malowanie (60 500,00 zł)

- zakup i montaż wykładzin na korytarzu II piętro, w klasie, archiwum i sekretariacie (11 100,00 zł)

- planowane zamknięcie prac porządkowych w pomieszczeniach szkolnych i na terenie obiektu

  1. Zakupione materiały, sprzęt i pomoce dydaktyczne:    

- brak

3.       Przeprowadzone inne czynności związane z bezpieczeństwem i higieną pracy:

- sprawdzono stan techniczny urządzeń

- dokonano przeglądu posiadanych zasobów

- planowane uzupełnienie wyposażenia apteczek

- planowany przegląd przygotowania budynku i terenu szkoły do rozpoczęcia roku szkolnego
z inspektorem bhp

 

SZKOŁA PODSTAWOWA NR 2 IM. NOBLISTÓW POLSKICH W STRYKOWIE

 

1. Prace remontowe:                                                   

- malowanie trzech sal lekcyjnych, biblioteki oraz trzech toalet (30 774,60 zł)

- wymiana drzwi do szatni dziewczęcej i chłopięcej przy sali gimnastycznej (6 896,78 zł)

- wymiana drzwi do czterech sal lekcyjnych, biblioteki, pomieszczenia gospodarczego oraz dwóch toalet (19 850,00 zł)

- wydzielenie pomieszczenia do zmywania naczyń na kuchni (10 630,00 zł)

- wyposażenie biblioteki w nowe meble (6 148,40 zł)

2. Zakupione materiały, sprzęt i pomoce dydaktyczne:    

- dokonano zakupu  pomocy dydaktycznych do nauczania wczesnoszkolnego: duże liczydło drewniane, globus, kostki Rubika, mapy ścienne, waga szkolna, zestaw odważników, zegar z magnesami, gry edukacyjne, nakładki magnetyczne na tablicę, tablica rozkładana z liniaturą (5 341,23 zł)

3. Przeprowadzone inne czynności związane z bezpieczeństwem i higieną pracy:

- sprzątanie pomieszczeń szkolnych

- dezynfekcja mebli

- pranie, czyszczenie i dezynfekcja zabawek

- porządkowanie i przegląd terenu wokół szkoły

- przegląd sprzętu na placu zabaw

- renowacja krzeseł uczniowskich i ławek w szatni

- przegląd kontaktów i gniazd elektrycznych

- planowana konserwacja  klimatyzatorów

 

SZKOŁA PODSTAWOWA IM. KS. IDZIEGO RADZISZEWSKIEGO W BRATOSZEWIACH

 

 1. Prace remontowe:                                                   

- remont łazienki (42 000,00 zł)

- montaż dwóch klimatyzatorów na kuchni (13 636,00 zł)

- malowanie drobnych ubytków na szkole, stołówce oraz oddziałach przedszkolnych prowadzone
we własnym zakresie (w trakcie realizacji)

- planowane wykonanie dwóch altanek w terminie koniec sierpnia/początek września (20 000,00 zł)

2. Zakupione materiały, sprzęt i pomoce dydaktyczne:    

- brak

3. Przeprowadzone inne czynności związane z bezpieczeństwem i higieną pracy:

- planowany przegląd stanu technicznego placu zabaw (ok. 369,00 zł)

- planowany wewnętrzny przegląd stanu przygotowania budynku szkoły i terenu do rozpoczęcia roku szkolnego (termin wykonania- ostatni tydzień sierpnia) w ramach umowy o świadczenie usług z zakresu BHP

- planowany przegląd kuchni gazowych (ok. 540,00 zł)

- planowane wykonanie deratyzacji (ok. 300,00 zł)

- planowane czyszczenie i kontrola przewodów kominowych (ok. 350,00 zł)

- planowany przegląd pomp ciepła (ok. 2 460,00 zł)

- planowana kontrola instalacji elektrycznej i odgromowej (ok. 1 131,60 zł)

- planowana kontrola stanu technicznego sprawności elementów budynku (ok. 615,00 zł)

 

SZKOŁA PODSTAWOWA IM. 24 LUTEGO 1863 ROKU W DOBREJ

 

1. Prace remontowe:                                                   

- malowanie sal lekcyjnych, korytarzy i fragmentu elewacji (28 000,00 zł)

- montaż 4 szt. klimatyzatorów oraz konserwacja (43 984,00 zł)

- zabezpieczenie drewnianych elementów na placu zabaw oraz odnowienie ogrodzenia (6 000,00 zł)

2. Zakupione materiały, sprzęt i pomoce dydaktyczne:    

- zakupiono pomoce dydaktyczne, laptopy, drukarki (5 870,00 zł)

- zakupiono nowe meble do klas (13 415,00 zł)

3. Przeprowadzone inne czynności związane z bezpieczeństwem i higieną pracy:

- renowacja nawierzchni na placu zabaw zgodnie z wymogami nadzoru budowlanego i sanepidu
(10 725,00 zł)

- zamontowanie czterometrowych piłkochwytów pomiędzy drogą wewnętrzną a boiskiem
(22 799,00 zł)

- zamontowanie obudowy zabezpieczającej okablowanie w sali komputerowej (6 793,00 zł)

 

SZKOŁA PODSTAWOWA IM. GEN. DYW. TADEUSZA KUTRZEBY W KOŹLU

 

1. Prace remontowe:                                                   

- roboty dekarskie na budynku szkoły (44 000,00 zł)

- remont gabinetu pedagoga (12 300,00 zł)

- remont podłogi i częściowe malowanie sali dydaktycznej 2 klasy - nadal trwa (ok. 28 290,00 zł)

2. Zakupione materiały, sprzęt i pomoce dydaktyczne:    

- zakupiono pomoce do gabinetu pedagoga: karty aktywności, kostki z obrazkami, słowny ekspres (236,00 zł)

- zakupiono pomoce dydaktyczne na lekcje informatyki: DF Robot Beginner Kit, Ardurino
dla początkujących FORBOT (2 031,80 zł)

- zakupiono 2 szt. Monitorów interaktywnych do świetlica i 3 klasy (14 000,00 zł)

3. Przeprowadzone inne czynności związane z bezpieczeństwem i higieną pracy:

- badanie rezystancji obwodów zasilania i odbiorników (1 845,00 zł)

- przegląd gaśnic i hydrantów (746,61 zł)

- zakup artykułów higienicznych i środków czystości – 11 612,04

- przygotowanie terenu wokół szkoły m. in. koszenie trawy, sprzątanie chodników  (301,05 zł)

SZKOŁA PODSTAWOWA IM. HENRYKA SIENKIEWICZA W NIESUŁKOWIE

 

1. Prace remontowe:                                                   

- remont dolnego korytarza, górnego korytarza, klatki schodowej oraz sali lekcyjnej (112 545,00 zł)

- wymiana balustrady na głównej klatce schodowej (18 000,00 zł)

- odnowienie korytarza przy sali gimnastycznej, odmalowanie sali oddziału przedszkolnego (1 483,65  zł)

2. Zakupione materiały, sprzęt i pomoce dydaktyczne:    

- pomoce dydaktyczne dla oddziału przedszkolnego (1 500 zł)

- doposażenie biblioteki szkolnej w czytniki e-book i wzbogacenie księgozbioru (4 500 zł)

- utworzenie pracowni ekologicznej - ogródka dydaktycznego (90 525,00 zł)

- zagospodarowanie terenu szkoły przy głównym wejściu: założenie trawnika, zakup roślin (7372,20 zł)

3. Przeprowadzone inne czynności związane z bezpieczeństwem i higieną pracy:

- naprawa schodów wejściowych

- renowacja i wymiana sprzętu na placu zabaw

- przeprowadzenie przeglądu technicznego budynków szkoły i otoczenia pod względem bhp

- aktualizacja szkoleń bhp i badań lekarskich dla pracowników szkoły

- zakup podnóżków dla pracowników administracji (489,95 zł)

 

ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 1 IM. BATALIONÓW CHŁOPSKICH W BRATOSZEWICACH

 

1. Prace remontowe:                                                   

- malowanie wewnątrz szkoły: korytarzy na 1 piętrze, barierek na klatkach schodowych, pracowni nr 2 i nr 14, częściowe malowanie pracowni:  nr 1,3,4,6,7,8,11,12, malowanie wiatrołapu, pokoju nauczycielskiego. Wydatek na farby, praca własna (3 307,21 zł)

- prace montażowe elektryczne i sieci LAN w pracowniach informatycznych (29 495,40 zł) 

- malowanie kuchni, stołówki, wydawalni. Wydatek na farby, praca własna (2 297,35 zł)

2. Zakupione materiały, sprzęt i pomoce dydaktyczne:    

- monitory interaktywne 3 szt. (32 700,00 zł)

- zestaw komputerowy - 1 szt., Laptop- 1 szt., drukarki -2 szt. (9 654 zł)

- pomoce dydaktyczne  do celów profilaktycznych, narzędzia  dla pedagoga specjalnego: licencje, materiały, filmy modelowe, IT Google, książki, gry terapeutyczne  (2 794,41 zł)

- pomoce do biologii i geografii Tors, modele struktury ziemi, skały (3 027,00 zł)

- pomoce  dydaktyczne do języka rosyjskiego (612,54 zł)

- pomoce uzupełniające do praktycznych egzaminów zawodowych, przygotowania stanowisk egzaminacyjnych: informatyk, rolnik, gastronomik (3 000,00 zł)

- tablice szkolne suchościeralne (3 500,00 zł)

3. Przeprowadzone inne czynności związane z bezpieczeństwem i higieną pracy:

- naprawa koszy zasypowych do kotłowni  (1 500,00 zł)

- położenie wykładziny do pracowni logistycznej (1 800,00 zł)

- wymiana wykładziny w księgowości  (500,00 zł)

- wykonanie nowego zasilania i dodatkowej rozdzielni w kuchni (1 599,00 zł)

- naprawa warunków bhp w kuchni, stołówce, wydawalni i magazynie, demontaż wiszących rur, okapów itp. (6 150,00 zł)

- demontaż starego oświetlenia i zamontowanie nowych świetlówek w stołówce (400,00 zł)

- zamontowanie wentylatora w kuchni (200,00 zł)

- internet security – bezpieczeństwo w internecie licencja dla 80 stanowisk (735,00 zł)

- naprawy kosiarek, podkaszarek, sprzętu rolniczego (1 368,00 zł)

- naprawy hydrauliczne w szatniach przy sali gimnastycznej (500,00 zł)

- zamontowanie moskitier w kuchni (720,00 zł)

- pranie puf i krzeseł (220,00 zł)

- naprawa pralki (300,00 zł)

 

PRZEDSZKOLE SAMORZĄDOWE W STRYKOWIE

 

1. Prace remontowe:                                                   

- remont schodów oraz podjazdu dla niepełnosprawnych przy wejściu do Przedszkola Samorządowego w Strykowie wraz z ułożeniem opaski wzdłuż budynku przedszkola od strony północno-wschodniej
(7 380,00 zł)

- zakup artykułów malarskich (78,70 zł)

- częściowa wymiana rur odprowadzających deszczówkę (104,00 zł)

2. Zakupione materiały, sprzęt i pomoce dydaktyczne:    

- prenumerata edukacyjna „Bliżej przedszkola”  (432,00 zł)

- planowany zakup artykułów plastycznych na nowy rok szkolny

 

3. Przeprowadzone inne czynności związane z bezpieczeństwem i higieną pracy:

- sprawdzanie pomieszczeń i ogrodu przedszkolnego pod kątem BHP

- wyposażenie przedszkola zostało uporządkowane, wyczyszczone, zdezynfekowane oraz dokonano segregacji, urządzeń i zabawek,  uszkodzone lub niesprawne zostały usunięte.

- sale, kuchnia wraz z pomieszczeniami kuchennymi zostały poddane czynnościom porządkowo dezynfekcyjnym, uszkodzone lub niesprawne sprzęty usunięto.

- stoliki i krzesła dostosowano do wzrostu dzieci

- zdezynfekowano leżaki dla najmłodszej grupy

- przegląd stanu technicznego urządzeń na placu zabaw na terenie przedszkola

- przeprowadzono przegląd i niezbędną naprawę przedszkolnych laptopów

- sprawdzono stan badań profilaktycznych stwierdzających zdolność do pracy wraz z badaniami na nosicielstwo (higieniczno-sanitarne). 

 

Kontakt stopka

Dane adresowe

  • Stryków Herb

URZĄD MIEJSKI W STRYKOWIE

ul. Tadeusza Kościuszki 27
95-010 Stryków

 

 

 

 

      tel. +48 (42) 719 80 02
      tel. +48 (42) 719-84-03
      tel. +48 (42) 719-94-95
      fax  +48 (42) 719 81 93
      e-mail: strykow@strykow.pl

      Godziny urzędowania
      pn, śr, czw: 08:00 - 16:00
      wt: 08:00 - 17:00
      pt: 08:00 - 15:00

      Godziny pracy kasy Urzędu:
      pn, wt, śr, czw: 08:00 - 15:00
                                                                                           pt: 08:00 - 14:00

 

 

Mapa Stryków

[obiekt mapy] Mapa Stryków
baner toplayer
Dzień Pracownika Socjalnego 2024