Treść strony ROLNICTWA I OCHRONY ŚRODOWISKA
Urząd Miejski w Strykowie
95-010 Stryków,
ul. Tadeusza Kościuszki 27
Bezpośredni nadzór merytoryczny nad pracą Wydziału Rolnictwa i Ochrony Środowiska sprawuje Zastępca Burmistrza Strykowa Adam Kaźmierczak.
Anna Rosak - Naczelnik Wydziału Rolnictwa i Ochrony Środowiska
anna.rosak@strykow.pl
tel. 42 719-80-02 w. 340
pokój nr 24
Renata Nastaga - Główny Specjalista
renata.nastaga@strykow.pl
tel. 42 719-80-02 w. 341
pokój nr 24
Joanna Brzózka – Podinspektor
joanna.brzozka@strykow.pl,
tel. 42 719-80-02, w. 342
pokój nr 24
- prowadzenie ewidencji zbiorników bezodpływowych
- prowadzenie ewidencji przydomowych oczyszczalni ścieków
- organizowanie odbierania odpadów komunalnych oraz opróżniania zbiorników bezodpływowych w przypadku właścicieli nieruchomości , którzy nie zawarli umów na świadczenie umów w ww. zakresie
- prowadzenie rejestru działalności regulowanej dotyczącego przedsiębiorców prowadzących działalność w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości
- wydawanie zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości płynnych, na prowadzenie schronisk dla bezdomnych zwierząt, grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych
- przyjmowanie od osób fizycznych informacji o rodzaju, ilości i miejscach występowania substancji stwarzających szczególne zagrożenie dla środowiska, w tym prowadzenie ewidencji tzw. bazy azbestowej
- przeprowadzanie postępowań w zakresie wydawania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach
- sprawowanie kontroli przestrzegania i stosowania przepisów o ochronie środowiska w zakresie objętym właściwością Burmistrza
- sporządzanie gminnych programów ochrony środowiska
- prowadzenie spraw związanych z ochroną przyrody
- przyjmowanie zgłoszeń o zamiarze przystąpienia do wykonywania prac geologicznych
Lidia Szydlik - podinspektor
lidia.szydlik@strykow.pl
tel. 42 719-80-02 w. 220
pokój nr 12
- Udział w pracach komisji ds. szacowania szkód w gospodarstwach rolnych spowodowanych niekorzystnymi zjawiskami atmosferycznymi oraz opiniowanie wniosków kredytowych.
- Przyjmowanie zawiadomień o pojawieniu się organizmów szkodliwych podlegających obowiązkowi zwalczania i zawiadomienia o ich wystąpieniu Wojewódzkiego Inspektora Państwowej Inspekcji Ochrony Roślin.
- Współpraca z podmiotami działającymi na rzecz rolnictwa.
- Rozpatrywanie wniosków oraz przygotowywanie decyzji w sprawie zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej.
- Opracowywanie opinii w sprawach o nałożenie obowiązku zdjęcia oraz wykorzystania na cele poprawy wartości użytkowej gruntów próchnicznej warstwy gleby z gruntów rolnych.
- Prowadzenie postępowań o nakazanie właścicielom gruntów wykonania w określonym terminie odpowiednich zabiegów mających na celu likwidację szkodników i chwastów.
- Wykonywanie czynności związanych z procedurą wyłożenia do publicznego wglądu projektu uproszczonego planu urządzania lasu.
- Prowadzenie postępowań związanych z wyrażaniem opinii w sprawach lasów ochronnych.
- Opiniowanie wniosków o wydzierżawienie obwodu łowieckiego.
- Opiniowanie rocznych planów łowieckich ustalanych przez dzierżawców obwodów łowieckich.
- Nakazywanie przywrócenia stosunków wodnych do stanu poprzedniego lub wykonania urządzeń zapobiegających szkodom albo nakładanie obowiązku odszkodowawczego.
- Prowadzenie postępowań w sprawach o usunięcie drzew lub krzewów z terenu nieruchomości.
- Prowadzenie spraw związanych z potwierdzaniem zawarcia umów dzierżawy na podstawie ustawy o ubezpieczeniu społecznym rolników.
- Podejmowanie działań na rzecz ochrony zwierząt, w tym bezdomnych i dziko żyjących.
- Prowadzenie spraw związanych z odbiorem padłych zwierząt na terenie Gminy.
- Sprawy związane z przeglądem rocznym zbiornika Stryków.
- Przygotowanie uchwały o kąpielisku w Strykowie i prowadzenie ewidencji kąpielisk.
- Zlecanie przeglądów małej elektrowni wodnej.
- Współpraca z Gminną Spółką Wodną w Strykowie.
- Sprawy związane z przejęciem przez Gminę sieci wodociągowych i kanalizacyjnych.
- Prowadzenie spraw wynikających z ustawy Prawo Wodne, w tym: opłaty stałe i zmienne oraz zmniejszenie naturalnej retencji terenowej.
Michał Pawlak – Inspektor
michal.pawlak@strykow.pl
tel. 42 719-80-02 w. 221
pokój nr 12
- podejmowanie działań na rzecz ochrony zwierząt, w tym wykonywanie programu opieki nad bezdomnymi zwierzętami i zapobiegania bezdomności zwierząt
- wydawanie zezwoleń na utrzymywanie psów rasy uznanej za agresywną
- czasowe lub stałe odbieranie właścicielowi zwierzęcia z powodu rażącego zaniedbania lub okrutnego jego traktowania
- prowadzenie spraw o usunięcie drzew lub krzewów z terenu nieruchomości
- prowadzenie działań związanych z pielęgnacją i wycinką drzew z terenów gminnych
- współdziałanie w zalesianiu gruntów osób fizycznych
- prowadzenie spraw związanych z odbiorami nasadzeń zastępczych
- prowadzenie działań związanych z zagospodarowaniem i pielęgnacją terenów i skwerów zielonych na terenie Gminy
- podejmowanie działań w sprawie pomników przyrody i parków będących pod opieką konserwatora
- ochrona przeciwpożarowa w gminie
- współpraca, nadzór i kontrola nad OSP
Katarzyna Kowalczyk - Inspektor
katarzyna.kowalczyk@strykow.pl
tel. 42 719-80-02 w. 161
pokój nr 6
- zapewnienie warunków do utrzymywania czystości i estetyki oraz prawidłowego stanu sanitarno-porządkowego na terenie Gminy, a także segregacji, składowania i unieszkodliwiania odpadów komunalnych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
- przeprowadzanie kontroli wykonywania przez właścicieli nieruchomości obowiązków wynikających z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy, a także wydawanie decyzji administracyjnych nakazujących wykonanie tych obowiązków,
- prowadzenie rejestru działalności regulowanej dotyczącego przedsiębiorców prowadzących działalność w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,
- przyjmowanie i weryfikowanie deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanych przez właściciel nieruchomości;
- nadzór i kontrola w zakresie wykonywania przez właścicieli nieruchomości obowiązków związanych z gospodarowaniem odpadami komunalnymi;
- kontrola podmiotów odbierających odpady komunalne od właścicieli nieruchomości z częstotliwością wymaganą przez obowiązujące przepisy prawa
- opiniowanie wniosków o wydanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów;
Joanna Zalewska - Podinspektor
joanna.zalewska@strykow.pl
tel. 42 719-80-02 w. 160
pokój nr 6
- Zapewnienie warunków do utrzymywania czystości i estetyki oraz prawidłowego stanu sanitarno-porządkowego na terenie Gminy, a także segregacji odpadów komunalnych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
- Prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem systemu gospodarowania odpadami komunalnymi na terenie gminy.
- Przyjmowanie i weryfikowanie deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanych przez właściciel nieruchomości.
- Prowadzenie w postaci elektronicznej ewidencji umów zawartych na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w celu kontroli wykonywania przez właścicieli nieruchomości i przedsiębiorców obowiązków wynikających z obowiązujących przepisów prawa.
- Prowadzenie postępowań administracyjnych i określanie w drodze decyzji wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, w przypadku niezłożenia deklaracji o wysokości opłaty lub uzasadnionych wątpliwości co do danych w niej zawartych.
- Prowadzenie kontroli w zakresie wykonywania przez właścicieli nieruchomości obowiązków związanych z gospodarowaniem odpadami komunalnymi.
- Prowadzenie postępowań administracyjnych, dotyczących nakładania kar pieniężnych na przedsiębiorców odbierających odpady za nieosiągnięcie wymaganych poziomów przygotowania do ponownego użycia i recyklingu, ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazanych do składowania oraz składowania.
- Opiniowanie wniosków o wydanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów.
- Przeprowadzanie kontroli wykonywania przez mieszkańców Gminy obowiązków wynikających z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy, a także wydawanie decyzji administracyjnych nakazujących wykonanie obowiązku.
- Organizowanie odbierania odpadów komunalnych w przypadku właścicieli nieruchomości, którzy nie zawarli umów na świadczenie usług w ww. zakresie.
- Prowadzenie rejestru działalności regulowanej uprawniającego przedsiębiorców do prowadzenia działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
- Weryfikowanie przekazywanych przez przedsiębiorców prowadzących działalność w zakresie odbierania odpadów komunalnych za pośrednictwem BDO – Bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami rocznych sprawozdań.
- Prowadzenie kampanii edukacyjno-informacyjnych wśród mieszkańców w zakresie prawidłowego postępowania z odpadami komunalnymi i ochrony środowiska.
- Udostępnianie informacji o środowisku i jego ochronie, znajdujących się w posiadaniu Burmistrza, prowadzenie publicznie dostępnego wykazu danych o dokumentach zawierających dane o środowisku i jego ochronie.
Patryk Szczerba - Referent
patryk.szczerba@strykow.pl,
tel. 42 719-80-02, wew. 150, 301,
pokój nr 5
- wprowadzanie danych i informacji zawartych w deklaracjach dotyczących źródeł ciepła i źródeł spalania paliw, do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków, przekazywanych przez właścicieli budynków i lokali znajdujących się na terenie Gminy Stryków;
- prowadzenie ewidencji zbiorników bezodpływowych w celu kontroli częstotliwości ich opróżniania oraz w celu opracowania planu rozwoju sieci kanalizacyjnej;
- prowadzenie ewidencji przydomowych oczyszczalni ścieków w celu kontroli częstotliwości i sposobu pozbywania się komunalnych osadów ściekowych oraz w celu opracowania planu rozwoju sieci kanalizacyjnej;
- przeprowadzanie kontroli dokumentów, o których mowa w art. 6 ust. 5a ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, dotyczących przestrzegania przez właścicieli nieruchomości obowiązków w zakresie sposobu pozbywania się nieczystości ciekłych na nieruchomościach;
- sporządzanie rocznych sprawozdań dotyczących gospodarowania nieczystościami ciekłymi;
- prowadzenie postępowań w sprawie wydania decyzji ustalających obowiązek uiszczania opłat za opróżnianie zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków;
- wykonywanie innych zadań z zakresu ochrony środowiska będących w kompetencji Wydziału Rolnictwa i Ochrony Środowiska wynikających z ustaw i przepisów wykonawczych.