Treść strony FINANSOWY
Urząd Miejski w Strykowie
95-010 Stryków,
ul. Tadeusza Kościuszki 27
Bezpośredni nadzór merytoryczny nad pracą Wydziału Finansowego sprawuje Skarbnik Gminy Stryków Iwona Stańczyk.
Iwona Stańczyk - Skarbnik Gminy Stryków
iwona.stanczyk@strykow.pl
tel.42 719-80-02 w. 380
pokój nr 28
- główny księgowy budżetu, który w zakresie działania Urzędu pilnuje racjonalnego dysponowania środkami finansowymi
Anna Matuszewska - Inspektor
anna.matuszewska@strykow.pl
tel.42 719-99-83
tel. 42 719-80-02 w. 141
pokój nr 4, parter
Gabriela Bełdzińska - Inspektor
gabriela.beldzinska@strykow.pl
tel.42 719-99-83
tel. 42 719-80-02 w. 140
pokój nr 4, parter
- rozliczanie inkasentów
- księgowanie wpływów z podatków
- windykacja należności
- wydawanie zaświadczeń o niezaleganiu lub stwierdzające stan zaległości dla osób fizycznych;
- bieżąca obsługa interesantów:
- drukowanie pokwitowań,
- dzienne uzgadnianie wpływów.
Dorota Przybysz - Inspektor
dorota.przybysz@strykow.pl
tel.42 719-80-02 w.172
pokój nr 7, parter
Edyta Kujawiak - Inspektor
edyta.kujawiak@strykow.pl
tel. 42 719-80-02 w.176
pokój nr 7, parter
- prowadzenie spraw z zakresu wymiaru podatków i opłat lokalnych
- wydawanie zaświadczeń o wielkości posiadanych gruntów, dochodowości oraz zaległościach podatkowych
- prowadzenie ewidencji podatków i opłat lokalnych
- nanoszenie zmian w stanie posiadania, wydawanie decyzji przypisów i odpisów
- wydawanie decyzji w sprawie ulg i umorzeń w podatkach i opłatach w ramach posiadanych upoważnień
Bartłomiej Czerwiec - Inspektor
bartlomiej.czerwiec@strykow.pl
tel. 42 719-80-02 w. 175
pokój nr 7, parter
- prawidłowe prowadzenie kart kontowych osób fizycznych z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
- prowadzenie ewidencji szczegółowej w zakresie rozliczeń ww. opłaty z tytułu wpłat, nadpłat i zaległości,
- obsługa interesantów w zakresie powierzonych zadań,
- kontrola terminowości wpłat należności,
- terminowe podejmowanie czynności zmierzających do zastosowania środków egzekucyjnych, takich jak upomnienia oraz tytuły wykonawcze,
- dokonywanie zwrotów nadpłat i zaliczanie nadpłat w całości lub części na poczet przyszłych należności podatkowych,
codzienne uzgadnianie z kasjerem sum wpływów wpłat opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi z sumą ujętą w raporcie kasowym, - sporządzanie raportów dziennych dotyczących wpłat kasowych i bankowych,
- miesięczne uzgadnianie wpływów z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
- dokonywanie inwentaryzacji należności i nadpłat z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
- opracowywanie kwartalnych sprawozdań z zakresu podatków i opłat lokalnych,
- uzgadnianie przypisów, odpisów i wpływów podatków i opłat lokalnych, sporządzanie bilansu,
- współpraca z urzędami skarbowymi,
- przygotowywanie dokumentów w systemie bezgotówkowym.
Michał Sędzikowski - Inspektor
michal.sedzikowski@strykow.pl
tel. 42 719-80-02 w. 170
pokój nr 7, parter
- Obsługa kasy Urzędu;
- przyjmowanie wpłat gotówkowych i bezgotówkowych,
- przygotowywanie i ewidencja należności gotówkowych i bezgotówkowych,
- codzienne uzgadnianie wpływów na poszczególne rodzaje należności,
- pobieranie gotówki i odprowadzanie gotówki do banku,
- wypłacanie gotówki osobom uprawnionym,
- prawidłowe zabezpieczenie gotówki w kasie,
- sporządzanie na bieżąco raportów kasowych.
- Prowadzenie rejestru pobranych zaliczek.
- Prowadzenie rejestru depozytów.
- Rejestrowanie faktur i not księgowych:
- ewidencja na kontach księgowych,
- ewidencja zgodnie z klasyfikacją budżetową.
- Prowadzenie bieżącej ewidencji kontrahentów oraz weryfikacja rozrachunków z kontrahentami.
Karolina Pietrasik - Inspektor
karolina.pietrasik@strykow.pl
tel. 42 719-80-02 w. 174
pokój nr 7, parter
- podejmowanie czynności zmierzających do zastosowania środków egzekucyjnych w zakresie podatków: rolnego, leśnego i od nieruchomości – osoby prawne: w tym m.in.:
-
- wystawianie upomnień,
- sporządzanie oraz prowadzenie ewidencji tytułów wykonawczych
i ich aktualizacja, - podejmowanie działań zmierzających do ustalenia majątku dłużnika,
- przygotowywanie wniosków w zakresie dokonywania hipoteki oraz stosowania innych form zabezpieczenia należności podatkowych,
- prowadzenie w księgach podatkowych prawidłowej ewidencji wpłat, zwrotów
i zaliczeń nadpłat podatku rolnego, leśnego i od nieruchomości (osoby prawne) oraz podatku od środków transportowych, - przygotowywanie postanowień w sprawach dotyczących zaliczenia na poczet zaległości podatkowych wpłat dokonywanych przez podatnika,
- rozliczenia opłat komorniczych;
- sporządzanie okresowych informacji na potrzeby sprawozdawczości;
- sporządzanie analiz;
- współpraca z urzędami skarbowymi i komornikami;
- ustalanie i dokonywanie odpisów przedawnionych;
Monika Królikowska – pomoc administracyjna
monika.krolikowska@strykow.pl
pokój nr 7, tel. wew. 171
- księgowanie, bieżący nadzór nad wpłatami oraz windykacja i egzekucja opłat za zajęcie pasa drogowego oraz umieszczanie urządzenia w pasie drogowym, opłaty targowej, adiacenckiej, planistycznej, za czynsz, reklamę, energię cieplną i elektryczną oraz służebność gruntową stanowiących dochody Gminy;
- wprowadzanie do programu OPLOK przypisów i odpisów opłaty za zajęcie pasa drogowego oraz umieszczanie urządzenia w pasie drogowym, opłaty targowej, adiacenckiej i planistycznej, reklamę, energię cieplną i elektryczną oraz służebność gruntową;
- wymiar, windykacja i egzekucja podatku od środków transportowych;
- rozpatrywanie podań dotyczących umorzeń, odroczeń, rozłożenia na raty podatku od środków transportowych;
- sporządzanie sprawozdań Rb-27 S i Rb-N;
- podejmowanie działań na rzecz pełnej realizacji wpływów na poczet należności budżetowych z tytułu podatków i opłat oraz likwidacji zaległości podatkowych;
- wystawianie upomnień, tytułów wykonawczych oraz wezwań i pozwów sądowych bezzwłocznie po upływie terminów płatności;
- współpraca z urzędami skarbowymi i komornikami;
- prowadzenie rejestru sprzedaży VAT i współpraca w tym zakresie z firmą rozliczającą podatek;
- wystawianie faktur i not księgowych;
- ocena formalno – rachunkowa dotacji przekazanych przez Gminę Stryków;
Halina Fijałkowska - Inspektor
halina.fijalkowska@strykow.pl
tel. 42 719-80-02 w. 360
pokój nr 26, II p.
- prowadzenie ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych oraz ich umarzanie;
- prowadzenie centralnej ewidencji umów i zleceń, których strona jest Gmina;
- prowadzenie kart dla podatników z wieczystego użytkowani;
- prace związane z opracowaniem projektu budżetu;
- sporządzanie informacji z wykonania budżetu za I półrocze, sprawozdanie z wykonania budżetu oraz informacja o kształtowaniu się Wieloletniej Prognozy Finansowej oraz sprawozdania;
- sporządzanie zarządzeń i uchwał dotyczących zmian budżetu i zmian w budżecie, uchwał WPF wraz z załącznikami;
- obsługa programu Legislator w zakresie zarządzeń i uchwał dotyczących zmian budżetu i zmian w budżecie, uchwał WPF wraz z załącznikami, sprawozdania i informacji z wykonania budżetu, uchwały budżetowej wraz z załącznikami;
- obsługa systemu zarządzania budżetami JST Besti@;
- prowadzenie planów jednostek budżetowych – zmiany budżetu w jednostkach;
- sporządzanie postanowień dotyczących umorzeń, rozłożenia na raty podatków od spadków i darowizn, podatków cywilnoprawnych;
Joanna Czerwonka - Inspektor
joanna.czerwonka@strykow.pl
tel. 42 719-80-02 w. 361
pokój nr 26, II p.
- prowadzenie rachunkowości Urzędu – wydatki, ZFŚS, depozyty;
- przekazywanie środków samorządowym instytucjom kultury oraz organizacjom pożytku publicznego;
- potwierdzanie kontrahentom zgodności sald;
- uzgadnianie spisów inwentaryzacyjnych w zakresie depozytów i ZFŚS;
- naliczanie środków funduszu sołeckiego na poszczególne sołectwa Gminy Stryków.
Martyna Karbownik - Inspektor
martyna.karbownik@strykow.pl
pokój nr 26, II p.
- współdziałanie z bankami oraz innymi jednostkami, instytucjami i organizacjami w zakresie ustalonym odrębnymi przepisami;
- dekretowanie dokumentów księgowych;
- prowadzenie ksiąg syntetycznych i analitycznych wydatków jednostki;
- prowadzenie rachunkowości budżetu oraz sprawozdawczości z jego wykonania (m.in. RB-28, NDS, RB-Z, RB-N, RB-50);
- przekazywanie i potwierdzanie zgodności przekazywanych dotacji;
- deklaracje i rozliczenia podatku VAT;
- uzgadnianie spisów inwentaryzacyjnych;
- przygotowywanie i sporządzanie sprawozdań kwartalnych, półrocznych i rocznych;
- przygotowanie bilansu jednostki, rachunku strat i zysków zestawienie zmian
w funduszu oraz informacji dodatkowej; - naliczanie odpisów na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych i jego obsługa finansowo-księgowa;
- potwierdzanie zgodności sald kontrahentom.
Małgorzata Jachółkowska - Inspektor
malgorzata.wozniakowska@strykow.pl
tel. 42 719-80-02 w. 363
pokój nr 26, II p.
- prowadzenie rachunkowości Urzędu – dochody, sporządzanie sprawozdań budżetowych jednostki;
- sporządzanie dokumentacji płacowej - naliczanie i rozliczanie płac pracowników Urzędu i umów zleceń;
- naliczanie wypłat dla radnych, przewodniczących jednostek pomocniczych i GKRPA;
- naliczanie składek ZUS od wynagrodzeń oraz podatku dochodowego i ich terminowe odprowadzanie;
- sporządzanie i wydawanie informacji pracownikom Urzędu o osiągniętych przez nich dochodach – PIT 11, PIT - R;
- naliczanie i odprowadzanie wpłat na PFRON i PPK.
Emila Ratajczyk - Główny specjalista
emila.ratajczyk@strykow.pl
tel. 42 719-80-02 w. 350
pokój nr 25, II p.
- prowadzenie rachunkowości budżetowej Gminy;
- przekazywanie i potwierdzanie zgodności środków jednostkom organizacyjnym Gminy;
- ewidencja i terminowe spłaty zobowiązań w formie kredytów i pożyczek oraz udzielonych poręczeń;
- sporządzanie bilansu Organu, łącznych zobowiązań budżetowych oraz sprawozdań z otrzymanych i wykorzystanych dotacji zadań zleconych;
- sporządzanie łącznych sprawozdań finansowych, tj. bilansu rachunku zysków i strat, zestawienia zmian w funduszu, informacji dodatkowej;
- potwierdzanie kontrahentom zgodności sald;
- prowadzenie ewidencji środków trwałych – grunty;
- prowadzenie ewidencji podatku VAT- zbiorczo;
- współpraca w zakresie rozliczania podatku VAT z firmą prowadzącą jego obsługę;
- udzielanie odpowiedzi na wnioski o udostępnienie informacji publicznej dot. Wydziału Finansowego.