Treść strony 2025
Dofinansowanie do usuwania i utylizacji wyrobów zawierających azbest w 2025 r.
1. Urząd Miejski w Strykowie informuje, iż w roku 2025 można skorzystać z dotacji celowej na realizację zadań związanych z:
✅odbiorem i utylizacją zdemontowanych wcześniej wyrobów azbestowych,
✅demontażem, odbiorem i utylizacją wyrobów zawierających azbest.
2. Koszty kwalifikowane (dotacja) obejmują koszty demontażu, odbioru i utylizacji wyrobów zawierających azbest w wysokości 100 % poniesionych kosztów jednak nie więcej niż 5 000,00 zł.
3. O udzielenie dotacji mogą ubiegać się podmioty niezaliczone do sektora finansów publicznych, w szczególności osoby fizyczne, wspólnoty mieszkaniowe, przedsiębiorcy, oraz jednostki sektora finansów publicznych będące gminnymi lub powiatowymi osobami prawnymi, władające lub zarządzające nieruchomościami położnymi na terenie Gminy Stryków.
4. Szczegółowe zasady realizacji programu określa, „Regulaminu udzielania dotacji celowej na zadania związane z usuwaniem wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Stryków przyjętego uchwałą Nr XXVII/269/2020 Rady Miejskiej w Strykowie z dnia 12.11.2020 r., zmienionego uchwała Nr X/86/2024 Rady Miejskiej w Strykowie z dnia 18.11.2024 r.
5. Warunkiem koniecznym do uzyskania dotacji celowej jest złożenie wniosku o udzielenie dotacji celowej na usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Stryków.
6. W przypadku nieruchomości, do których prawa przysługują więcej niż jednej osobie, konieczne jest złożenie oświadczenia wyrażającego zgodę współwłaścicieli nieruchomości na realizację zadania i wypłatę dotacji w kwocie określonej we wniosku.
7. Termin składania wniosków o udzielenie dotacji celowej: od 01.01.2025 r. do 30.09.2025 r. W przypadku wysłania wniosku za pośrednictwem operatora pocztowego o terminie złożenia wniosku decyduje data wpływu do Urzędu.
8. Realizacja zadań objętych wnioskami składanymi w oparciu o „Regulamin udzielania dotacji …” nie może trwać dłużej niż do 20.11.2025 r.
9. Wyboru Wykonawcy zadania dokonuje Wnioskodawca. Realizacja zadania tj. podpisanie umowy z Wykonawcą oraz demontaż i/lub odbiór wyrobów zawierających azbest może nastąpić dopiero po zawarciu umowy dotacji z Gminą Stryków.
10. Miejsce składania wniosków:
✅Sekretariat Urzędu Miejskiego w Strykowie, ul. Kościuszki 27, pokój nr 1.
11. Wniosek można pobrać:
✅ze strony internetowej Urzędu Miejskiego w Strykowie: www.strykow.pl
✅w siedzibie Urzędu Miejskiego w Strykowie – Stryków, ul. Tadeusza Kościuszki 27.
12. Dotacja przyznawana będzie do wyczerpania środków zabezpieczonych na ten cel w budżecie Gminy na 2025 rok.
13. W przypadku podmiotu ubiegającego się o pomoc de minimis - zaświadczenie/a o pomocy de minimis oraz pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie otrzymanej w ciągu minionych 3 lat albo oświadczenie o wielkości tej pomocy otrzymanej w tym okresie albo oświadczenie o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie, jeżeli dofinansowanie stanowi taką pomoc.
14. W przypadku podmiotu ubiegającego się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołóstwie – zaświadczenie/a o pomocy de minimis w rolnictwie lub pomocy de minimis w rybołówstwie, jakie otrzymał wnioskodawca w roku podatkowym, w którym ubiega się o pomoc oraz w dwóch poprzedzających go latach podatkowych albo oświadczenie o wielkości tej pomocy otrzymanej w tym okresie albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie, jeżeli dofinansowanie stanowi taką pomoc.
15. O rozpatrzeniu wniosku Wnioskodawca zostanie powiadomiony pisemnie lub drogą elektroniczną.
16. Dodatkowe informacje dotyczące realizacji programu można uzyskać w Wydziale Rolnictwa i Ochrony Środowiska, tel. 42 719 80 02 w.: 340, 341, 342
Przypominamy, że zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, wyroby zawierające azbest należy usunąć do 2032 roku.
Załączniki:
1. Druk wniosku o udzielenie dotacji dla osób fizycznych, w tym dla osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą AZBEST
2. Druk wniosku o udzielenie dotacji dla pozostałych pomiotów AZBEST
3. Oświadczenie o posiadanym tytule prawnym do nieruchomości, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie
4. Oświadczenie - zgoda współwłaścicieli
5. Oświadczenie o nieotrzymaniu pomocy de minimis
6. Oświadczenie o otrzymaniu pomocy de minimis
7. Oświadczenie o nieotrzymaniu pomocy de minimis – przedsiębiorca
8. Oświadczenie o otrzymaniu pomocy de minimis – przedsiębiorca
9. Formularz informacji określonych w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawionych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. z 2024 r., poz. 40 zm.: Dz. U. z 2024 r. poz. 1206) jeżeli dofinansowanie stanowi taką pomoc
10. Formularz Informacje określone w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2010 r. w sprawie informacji składanych przez podmioty ubiegające się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (Dz. U. z 2010 r. Nr 121, poz. 810), jeżeli dofinansowanie stanowi taką pomoc.